Czy media społecznościowe mogą być groźne?

Czy media społecznościowe mogą być groźne?

Publikacja: Autor: servecom - Komentarze: 0

Weź my na przykład Facebooka – największy portal społecznościowy na świecie. Każdego dnia użytkownicy udostępniają i publikują miliony treści. Czy zastanawialiście się kiedyś nad konsekwencjami i zagrożeniami związanymi z publikacją treści na Facebooku?

 

Powiedzmy sobie szczerze – niewielu z nas czyta regulaminy.

Komputery, laptopy, telefony - Servecom CzęstochowaNatomiast w regulaminie Facebook’a od samego początku istnienia serwisu funkcjonuje zapis dotyczący wprowadzania przez użytkowników wszelkich treści objętych prawem własności intelektualnej. Uwzględniając tu wszelkiego rodzaju publikację: zdjęcia, filmy, treści itd., Z zapisu wynika, że użytkownik automatycznie udziela właścicielowi serwisu licencji na korzystanie z publikowanych treści.
 

Istotne jest jednak to, że owa licencja nie oznacza przeniesienia praw autorskich. Ich autor nie traci praw autorskich do dzieła z chwilą jego umieszczenia w serwisie. Jednak godzi się na wszelkie dostępne w serwisie interakcje z daną publikacją. Wspomniana zgoda jest niezbędna Facebookowi do tego, by funkcjonować zgodnie z misją serwisu. Pozwala ona prezentować wrzucane przez internautów zdjęcia i inne treści na „ścianach” innych użytkowników.
 

Warto wspomnieć, że licencja ta przestaje obowiązywać w momencie usunięcia zdjęcia z serwisu lub usunięcia konta. Oczywiście może w ogóle nie zgodzić się na jej udzielenie. Będzie to jednak tożsame z brakiem akceptacji regulaminu, a więc uniemożliwi nam korzystanie z portalu.
 

Jaki ma to na nas wpływ?
 

Mając przedstawioną wiedzę powinniśmy być świadomi paru rzeczy:
 

– W Internecie nic nie ginie, jedna nieprzemyślana treść, która komuś uwłacza, nas ośmiesza lub łamie prawo może być natychmiastowo skopiowana przez innych użytkowników i rzucona dalej w internetowy eter.
– Treści na Facebooku rozchodzą się błyskawicznie. Nawet natychmiastowa reakcja (po przemyśleniu sprawy) i usunięcie konta nie daje gwarancji, że dana treść do nikogo nie dotarła.
– Media społecznościowe (nie tylko Facebook) kreują Twój wizerunek, nie tylko ten sieciowy. Dla przykładu przeglądanie prywatnych profili przez potencjalnych pracodawców, jest częstą praktyką w wielu firmach.
– Możesz nastawić się również na niebezpieczeństwo na ataki na tle rasowym, religijnym, czy też potencjalnemu złodziejowi, gdy nie przemyślisz swoich publikacji.
 

Warto sobie uświadomić, że nieodpowiedzialne i nieprzemyślane działania w serwisach społecznościowych mogą nam przysporzyć wielu niepotrzebnych kłopotów. Dlatego zastanów się dwa razy, zanim klikniesz w przycisk „opublikuj”.
Sprawdź ofertę Servecom.pl
 

Dodaj komentarz